17 - någon jag skulle vilja byta liv med en dag samt motivering varför

Hm, svårt. jag brukar känna att jag är avis på vissa människor, av olika orsaker; oftast för  att de har en egenskap jag vill ha, eller ett föremål, rikedom och/eller kändisskap. Men inte så att jag direkt skulle vilja vara i samma sits. Jag skulle till exempel inte stå ut med att vara känd och bara vilja gå ofixad till närmsta kaffeställe, eller byta liv helt med en konstnär för att jag tycker att han/hon skapar på ett häftigt sätt.

Jag skulle lätt vilja byta kropp med min pojkvän för en dag, men det är ju bara kropp, inte hans liv - som ju inte sitter i kroppen utan de yttre omständighterna, om ni förstår min poäng.

Fick jag en vecka på mig eller så, skulle jag vilja byta liv med någon mäktig. Typ Obama, eller någon inflytelserik kändis/mansgris (Bill Gates och Ingvar Kamprad, jag tänker på er bland andra). Eller bara vilken 5xM igentligen. För att få igenom lite vettig feminism till exempel.

Bara en dag känns väldigt lite. Då kommer jag nog inte på någon.

Så nu vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0