Day 03 - my parents

Mina föräldrar är skilda. Jag vet inte när de skilde sig (eller är det skiljde?), men det var några år sedan nu. Jag har aldrig tyckt att det var något speciellt - hellre det än att de bråkade. Och jag har alltid tyckt att det är ju deras beslut, varför ska jag bry mig. Kanske lite udda reaktion, men så var det. Så är det fortfarande.

Min pappa är supercool och tuff. På riktigt. Han skatar (skejtar) och har så gjort sedan tonåren. Han har grymt bra musiksmak - jag har aldrig någonsin känt behov av att köpa egna skivor och sådant, allt bra har ju funnits inom räckhåll!
   Idag är han gift med en kvinna som jag inte ogillar. Fast för henne tofflar han lite. De bor i ett stort asfint (på insidan) hus med gigantisk trädgård och jag bor där varranan vecka.

Min mamma och jag är tydligen lika till utseendet och hon har bra boksmak. Efter henne har jag ärvt mitt stora bokintresse. Hon flyttade hemifrån när hon var sexton och har fem systrar.
   Idag bor hon i världens mysigaste dockhus som är pyttelitet på utsidan och superstort på insidan tillsammans med sin sambo. Här bor jag de veckor jag inte bor hos pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0