25 - a first

Ett första... Hm. Vad ska vi hitta på? Första gången jag hade sex! Nej, sånt är privat. Så tyvärr mina kära, jag kan skriva om första gången jag placerade mig i en tävling (underförstått att jag pratat om hoppning nu).

Det var rättintressant. Eftersom jag saknar tidsuppfattning vet jag inte hur många år sedan vi talar om, men det var nog runt halva livet sedan. Hade hoppat, säkert L:B, på SFRK och självklart med Kassie. Stod med ett par kompisar i insläppet och hör plötsligt mitt namn ropas upp. Eftersom mamma av någon anlening inte alls trodde att jag skulle placeras hade hon och hennes syster ställt in Kassie i transporten (mamma är annars sådan att hon vägrar ställa in pållen ens om det är supertydligt efter halva klassen att jag inte kommer placeras). Så det var bara att trava in utan häst och ställa mig.

Jag kom femma. Fick en fin grön rosett och en liten pokal (minns inte varför man fick pokaler, var något klubbmästerskap eller liknande, ingen aning faktiskt). Hittade mamma vid en transport där hon hjälpte en tjej att lasta in hennes häst.

Behöver jag skriva att mammas första kommentar var "fina, vem har fått dem" och efter att jag talat om att det var mina sa hon åt mig att sluta störa för hon var upptagen. Tog ett tag innan hon fattade att det var mina, jag hade kommit femma.

Efter det placerades jag aldrig igen. Sorgligt. Första och sista gången jag tagit mig in på prispallen i en tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0